Máriakéménd és környéke

Hiedelmek földjén

Szeretettel ajánljuk túraútvonalunkat, ami a Baranyai-dombságban Máriakéménd és környékén halad.

Miért érdemes felkeresni ezta helyet? A Baranyai-dombság egy eldugott része ez a régi kéméndiek büszkesége az aranykort idéző pincesor, a török idők előtti falu helyén álló kegytemplom és a titkokat rejtő Török-vár. Kegytemploma eredetileg a 15. században épült, majd rommá lett, és csak a török idők után a szentélye maradt épségben. A híres búcsújáró Mária kegyhely kialakulása egy csodás jelenéshez kötődik. Remeték, hiedelmek, csodák és régi szokások sokasága lengi körül Máriakéméndet. A túra során nemcsak a nevezetességeket keressük fel, de a helyi hagyományokról is sokmindent megtudhatunk.

A túraútvonal mentén található látnivalók:
Flórián-szobor, kálvária, kegytemplom, Kéméndi-tető, Margaréta szobor, Nagy-pincesor, Remete-lyuk, Török-vár romja, Szent Márton templom

Útvonalleírás: a körtúra a máriakéméndi Nagyboldogasszony kegytemplom Északi oldalán indul, a kék Mária-út jelzésen. A halastó gátján átgyalogolva a Z jelzésen balra fordulunk, párszáz méter után a Török-vár pihenőhöz érünk, ahol a KL jelzésen az egykori vár falmaradványait tudjuk megközelíteni (400 m kitérő). Visszatérve a Z jelhez tovább folytatjuk utunkat, balről a S jel csatlakozik. A Z, S úton haladunk, majd letérünk jobbra a S jelet követve. Utunk enyhén emelkedni kezd, egy völgyben járunk. Egy útjelző táblánál az S háromszög uton indulunk meredekebben a Kéméndi-tető 252 méteres magaslatára, míg a jobbról becsatlakozó KL jelzést el nem érjük. Egyenesen Nyugat felé folytatju utunkat, majd' egy km megtétele után elérjük a faluból felkapaszkodó K jelet, mi balra tartunk a jelzett úton az Öreghegyi pincesor felé. Gyönyörű panoráma kíséri Nyugat felöl utunkat. A Kék körút jelről kis kitérővel eljuthatunk a "Margaréta" szoborhoz és a Szentkúti-emlékkápolnához. Választhatunk, hogy a K visszatérve, vagy a K◼ követve gyaloglunk vissza a faluba, ahol a főutcán jutunk el kirándulásunk kiindulópontjához.

A túra Liptód falu központjából indul a Z sáv jelzésen Nyugat felé a dombháton felkapaszkodunk, majd a Patkányos-patak völgyébe ereszkedünk. A Z sáv jelzést követve érkezünk a várhegy alá és egyenyhe emelkedőn közelítjük meg a Török-vár helyét a KL jelzésen. (A Török-várnál geoláda is található). A KL jelzést követve felkaptatunk a Kéméndi-tetőre és a KO jelen az Öreg-hegyi pincesorok felé vesszük az irányt. Nyugatra csodás panorámakíséri utunkat. Egy kis kitérővel megközelíthető a Margaréta szobor és a Szentkúti emlékkápolna is. A falu központjába leejtős utcácskán jutunk, ahonnan a S Mária út jelzése mentén a XV. századi kegyhely mai templomához, túrutunk végéhez érünk el.

- A túraajánlatunk egyéni túra, ha nem akarsz találkozni senkivel, akkor a megadott időpontban ne gyere erre az útvonalra, de ha véletlenül mégis erre jársz, akkor köszönünk egymásnak. A túraút bejárását egyénileg vagy szűk családi körben, a kijárási időszakok figyelembe vételével ajánljuk!

Legnagyobb magasság
251 m
Teljes táv
14.86 km
A fájlban nulla értékek is lehetnek.

Az útvonalat letöltötték 1 alkalommal.

openstreetmap
ft/sec
km/hr
m/s

Hasznos lehet a túra alatt

Szállás

Szederkény, Ifjúság u. 11, 7751

Érdekelhet ez is

Oldal megoszása

Támogassa adója 1%-val egyesületünket: 18365744-1-03 (Rendelkező nyilatkozat letöltése)

Köszönjük, ha adományoz egyesületünk számára

pixel

Számlaszámunk: 10101047-61524000-01001000

© 2016- Minden jog fenntartva, Zöld Közösségért Természetbarát Egyesület. Terv: www.euromarketing.hu.